Posts by db60

Hello,

I solved the problem by deleting and resetting the respective feedbacks in the feedback editor, now the problem ZNR fields are functioning normally.

Don

Hello,

I have tried two things:

1) I have re-installed update 1.402, but this had no effect on the problem.

2) Then I installed a previous track plan backup from 6 months ago. I had to add several ZNR feilds to update the track plan, but neither of these two ZNR fields function correctly, no loco icon.

I don't know what else to try??

Don

Hello,

One of my ZNR fields has stopped working, I cannot select a loco,

I have tried deleting the ZNR field and restoring it in the track editor, no improvement.

The feedback associated withn the ZNR feild is functioning normally (ZNR feild turns red when occupied).

But when I touch the ZNR field no loco icon appears in the top box.

All of my other ZNR fields function normally.

Any suggestions?

Best Regards,

Don

Hallo Jürgen,

Die Probleme begannen vor etwa 6 Monaten, als ich das Modul zum ersten Mal an den Commander (rot, braun) angeschlossen habe. Das Signal wird häufig nicht eingeschaltet, wenn die Spur eingeschaltet wird. Ich musste die Spurstromversorgung neu starten, um das Modul einzuschalten. Dies wurde mit einem Reset des Moduls behoben.

Vor kurzem habe ich von meinem Power Module auf aux power (gelb, braun) gewechselt und das 210 cm (Viessmann) LSB-Kabel angeschlossen. Das Signal wurde automatisch OK registriert, aber während des Registrierungsvorgangs verschwand einer der Weichenschalter aus dem Gleisplan! Dann bekam ich wiederholt Meldungen über "Gerätefehler" auf dem Bildschirm. Ich habe das Kabel mehrmals neu in beide LSB-Ports des Moduls gesteckt, keine Verbesserung.

Das Signal würde Aspekte normalerweise, manuell oder in automatischen Routen ändern. Es würde jedoch wiederholt Warnungen zu "Gerätefehler" geben.

Also habe ich das LSB-Kabel in ein 60-cm-Kabel (Viessmann) geändert und das Problem ist jetzt behoben. Keine Warnungen "Gerätefehler" mehr.

Ich habe die 210-cm-Kabelkontakte noch nicht auf Durchgang (Voltmeter) getestet. Meine Voltmeter-Sonden sind zu groß, um die Kontakte am Kabelende anzubringen.

Freundliche Grüße,

Don

(Google Translate)

Durch das Zurücksetzen wurde das Problem nicht dauerhaft behoben. Schließlich entdeckte ich, dass das LSB-Kabel fehlerhaft war. Nachdem das LSB-Kabel durch ein neues ersetzt wurde, wurde das Problem behoben (keine "Gerätefehler" -Bildschirme mehr).

(Google Übersetzer)

Hallo,

Ich habe die Lampe 63641 an den Ausgang 4 eines 5280-Decoders angeschlossen, wobei CV 6 auf 91 eingestellt ist. Beide Ausgänge (rot und grün) zeigen etwa 7 Volt mit angeschlossenem Stromdecoder (gelb / braun) vom Power Module. Die Lampe ist also immer eingeschaltet, rot oder grün geschaltet. Ich möchte die Lampe ausschalten. Was ist hier falsch?

(Google Translate)

Hello,

Does the Railcom feature work on the Commander 5300? I have two 'AC' Piko locos ( 52513 BR 245 and 52723 Bus - Both are Loksound decoders with Railcom Plus), neither of which I can get the Railcom features working, like reading CV's on the main. I have Railcom activated in System Parameters and in the decoder settings.

Or was this feature (Railcom) planned but not implemented?

Best regards,

Don

Greetings!

I think I have a defective 5229 module.

When connected to track power, the module does not switch on immediatly, often I have to restart the track power and then it will turn on. Very annoying!

I changed the connections to use accessory power and the LSB, but get constant "device error' screens pop up. Plus, oddly, one of my turnouts on the track diagram dissappears, so I have to edit the track diagram and reset the turnout.

Any suggestions?

Best Regards,

Don

hello,

I have one Marklin k83 decoder which I removed as it was switching erroneously when connected to the Commander, and I run mfx locomotives. Could this be the same problem as with the 5211 as mentioned in the update notes?

HI,

I have an issues with some Mfx locos.
    I'll start with the first issue:
    After programming successfully as Mfx on the programming track, they run on the main ok untill I go to stop them, where they will continue to drive slowly with the throttle set to 0. Only way to stop this is to turn off the Commander and reboot (shutdown).
    Any suggestions?

Regards,

Thank you John, I was going to try that.
    The manual is misleading, as it shows the two turnouts indicating together. Oh well.

Cheers,

Don

Hello,

I am new to the 5300, setting up my first track diagram and programming the turnouts.
    Everything is going well, except for setting up a DKW (Double turnout).
    I followed the instructions on page 100 of Manual 1.2, set the two illuminated turnouts in the proper orientation, saved the track diagram and returned to the main screen, where two blue squares surrounded the two turnouts. I set the address for one of them, again per the instructions, and saved and closed the Turnout editor. Now I see a blue sqaure around the secound turnout. Do I need to set it with the same address as the first one? I thought it would automatically take over the secound switch icon and switch them together on the screen?
    Perhaps I am doing something wrong?

Cheers!