Beiträge von vadimav

    Firmware 1.36 und Beispiel für Rangierarbeiten im Diorama


    Siehe Video: http://www.youtube.com/watch?v=kDE2mJO69lo


    Eigenschaften:


    1) Vollautomatische gesamten Zyklus, von Viessmann Commander (tm).
    2) Autos werden von Kadee Kupplungsvorrichtung und Lokomotive automatisch Entkoppler ausgestattet.
    3) Walthers Gondel Auto Entlader Modell war zusätzlich mit Strom versorgt und motorisiert.
    5) Roco CHME-3-Lokomotive angetrieben durch ESU LokSound-4-Decoder mit Power-Pack. Haftreifen wurden entfernt. Räder wurden durch Federn ausgestattet. Spiel der Räder innerhalb Schienen, Achsen spiel innerhalb des LKW, und das Spiel von Lastwagen wurden in Ziel entfernt, um eine hohe Genauigkeit der Kopplung zu erreichen.

    Commander firmware 1.36 and example of shunting work diorama


    See video: http://www.youtube.com/watch?v=kDE2mJO69lo


    Features:


    1) Fully automated whole cycle, powered by Viessmann Commander(tm).
    2) Rolling stock are equipped by Kadee knuckle coupling, and locomotive distant decoupler.
    3) Walthers Car unloader dummy modell was additionally powered and motorized.
    5) Roco Chme-3 Locomotive powered by ESU LokSound-4 decoder with power-pack. Traction tires were removed. Wheels springed. Wheel backlash inside rails, axle backlash inside truck, and truck backlash were removed in aim to achieve high accuracy of coupling.


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    Vadim

    Hello Jurgen. I also had this problem. Vadim


    Eintrag gelöscht,
    weil wir Anwender nicht
    anleiten dürfen, potentiell lebensgefährliche Eingriffe zu tätigen.
    Der Vorschlag am Netzteil Änderungen vorzunehmen ist verboten, jegliche Haftung und Sicherheitszertifikate erlöschen durch das öffnen.
    Der Beitrag wurde deshalb gelöscht.


    Wir bitte den Forumsteilnehmer Vadim solche Vorschläge nicht mehr ins Forum zu stellen.

    ======DE==========


    Hallo Viel.


    Es lohnt sich nicht , die Bedeutung der Kenntnis herunterzuspielen, und glauben, dass Modellierung von Railroad ist das Hobby für dumme Personen .


    Wenn nur ein Fehler in der Modell Flugzeug auftritt - es wird abstürzen! Warum müssen wir Fehler in der Eisenbahn -Modellierung gemacht ? Oder lösen wir arbeiten direkt in den Papierkorb zu sammeln?


    Mit der anderen Hand , die gesamte Produktion von elektronischen Baugruppen und Modelle von Lokomotiven nicht ideal sind und oft mit schweren Fehlern in der Technik produziert!


    Im Gegenteil : Viessmann Kommandant und alle Peripherie-Bus- Module und Strategie sind auch nicht ideale Passform für die Verwendung durch Personen dumm zu sein!


    Der richtige Weg ist :
    0) Sie müssen vergessen, dass Railroad Modellierung Hobby - ist ein Spielzeug und für dumme Leute!
    1) Es lohnt sich, Lehre machen zuverlässige Produkte , die eng entspricht Logik und die Rechte der echten Eisenbahn zu nutzen. Alle Produkte müssen in der Mechanik und in der Elektronik richtig gemacht werden .
    2) Fastly und freundlich erheben und verwenden Erfahrung aller Ingenieure und ihre Ideen , um bessere Produkte zu machen, dieses Forum und anderen Quellen.
    3) Es lohnt sich zu weit beschreiben und Ingenieurs -und Eisenbahn Erkenntnisse zu veröffentlichen. Es ist nicht so schwierig, da scheint !
    4) Sie müssen richtig integrieren Eisenbahn -Ingenieure , Elektroniker, Station diensthabende Offizier , und Signal Zentralisierung Offizier in einem!


    ======EN======


    Hello Viel.


    It is not worth to downplay the importance of The Knowledge and believe that Modelling of RailRoad is the hobby for stupid persons.


    If only one mistake occurs in model of airplane - it will crash! Why we must made errors in railroad modelling? Or we solve to work directly to collect trash?


    With another hand, all production of electronic modules and models of locomotives are not ideal and often produced with serious mistakes in engineering!


    On the contrary: ViessMann Commander and all peripheral bus modules and strategy are also not ideal to be fit for using by stupid persons!


    The right way is :
    0) You must forget that Railroad Modelling hobby - is a toy and for stupid people!
    1) It's worth to use Doctrine of making dependable products which closely corresponds to logic and rights of real railroad. All products must be made correct in mechanics and in electronics.
    2) Fastly and friendly collect and use experience of all engineers and its ideas to make better products, use this forum and other sources.
    3) It is worth to widely describe and publish engineer's and railroad knowledges. It's not so difficult, as seems!
    4) You must accurate integrate Railroad Engineers, Electronic Engineers, station duty officer, and Signal centralization officer in One!

    Hello, John!


    When i started my layout - I also planed to be a user, as You.
    But obstakles and errors in variety of models and blocks forced me to be real engineer.
    I can not achieve good results at layout without right PhD-degreed engineering knowledge.


    Unfortunately, railroad modelling is not so called "Plug-and-play" hobby.


    Therefore, we can conclude, that "Knowledge is the Force!" :)
    More precisely: Positive affinity to the Knowledge will guarantee workable layout.


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    With best regards,
    Vadim.

    Hello, Frank!
    I think, it does!
    I advice to use DCC. Decoders of this format are more friendly.


    I also advice to use one DCC standart. Mixing DCC and Motorola/M4 standarts (as well as use RailCom) lead to zero voltage intervals, which then lead to surge peak - currents.


    I also advice to lay powerfull rail bus as separate thick twisted pair wires with large cross section, and then wire it to sensors and to rails also as twisted pairs, laying forward and back wires together as close as possible. It allow to reach low inductivity in MAIN rail BUS, and, as consequence - low distortion of signal meandr at rails.


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    Hallo, Frank!
    Ich denke, es tut!
    Ich rate zu DCC zu verwenden. Decoder für dieses Format sind freundlicher.



    Ich rate auch zu einem DCC standart verwenden. Ströme - Misch DCC und Motorola/M4 Standarts (sowie Verwendung RailCom) auf Null Spannungsintervalle, die dann führen zu Überspannungsspitzen führen.


    Ich habe auch Beratung für leistungsfähiges Schienenbusses lag als separate dicken Twisted-Pair-Kabel mit großem Querschnitt, und dann überweisen sie Sensoren und den Schienen auch als Twisted-Pair und legte vor und zurück Drähte zusammen so nah wie möglich. Es lassen geringe Induktivität in MAIN Rail-Bus zu erreichen, und, wie die - zumin Schienen geringe Verzerrung des Signals Meandr.

    John!
    I investigated all buses of Commander in case of Short Circuit, before develop this device.


    All buses, (DCC-Main, DCC-Prog, Buster-DCC Buster-MOT HiSpeedBus and LowSpeedBus, BUT NOT s88! ) are turned off at version 1.35 firmware!


    Right Commander's behaviour would be :


    1) Freeze automatic and all commands for troubled bus. S88 must be also freezed (optioonally selector at start-up)
    2) Turn-off only bus where troube occurs.
    3) Allow user to connect turnouts and signals to the DCC prog bus (optional selector at startup).
    This connection more professional, separating Rail DCC and Signal DCC buses, to wired separately!
    This solution would alllow to correct turnout positions, when DCC-Main is turned off.
    4) Turn-on DCC-Main gradually(selector at start up) . It's p[ossible to realize programmly, in new FirmWare, because Commander's PCB board allready has programmly-awailable DCC voltage regulator. This will avoid surge currents at startup, causing by powerpacks and decoder's capacitors.


    5) I allready wrote EMail to Jurgen. He send it to developers group. May be, some of these suggestions would be applied at next firmware.
    But it would be require some time, and I need to work right now! Therefore i develop these correction interface.



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    Vadim

    Hallo!


    Ich machte Korrektur -Schnittstelle einfach Platte für Viessmann Kommandant.


    [Blockierte Grafik: http://img-fotki.yandex.ru/get/9753/5475818.18/0_9e3fd_f2197fdf_orig]


    Es korrigiert :


    1) Es macht Sanftanlauf von Rail DCC Spannung. Es ermöglicht starten Schienen DCC ohne Überlastungen oder Stoßströme , während 1 Sekunde reibungslos erhöhen es von Null auf normalen DCC Spannung. . ( Es ist sehr nützlich für Layouts mit viel powerpacked Fahrzeuge ) .


    2) Sie fangen Kurzschlussstrom -Staaten , so dass Viessmann Commander weiterhin erzeugen DCC, und lassen Sie breaked Weichen in kurzen aktuellen Stand über separate Signal DCC BUS wechseln.


    3) Es ist auch erlaubt, Weichen-und Signalbefehle bei Kurzschluss Zustand übergehen ( Lok -Befehle werden ständig wiederholt , Weichen - und Signal Befehle sind Einzelbefehle ) Daher sind alle Routen korrekt zu erfüllen . Es überwindet Viessmann Kommandant BUG V1.35 , wenn sie versuchen, Befehle im Automatikmodus via
    ausgeschaltet DCC Bus, wenn Kurzschluss auftritt.


    4) Es macht S88 Freese bei DCC kurzen Strom , falsche Route Ausgangs vermeiden . Es macht Sinn für Stromsensoren ohne Frosteingang .


    P. S. :
    Ich mache meine eigenen Stromsensoren mit hoher Störfestigkeit Schutz, weil Viessmann 5233 haben schlechte Störfestigkeit Schutz.
    Diese Stromsensoren sind mit Viessmann 5217 s88 Blöcke verbunden.



    Ihre Fragen bitte .


    Kann diese Information hilfreich für jemanden sein .



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    Vadim .

    Hello!


    I made correction interface simply board for Viessmann Commander.



    [Blockierte Grafik: http://img-fotki.yandex.ru/get/9753/5475818.18/0_9e3fd_f2197fdf_orig]



    It corrects:


    1) It makes Smooth start of Rail DCC voltage. It allow start Rail DCC without overloadings or surge currents, smoothly increase it during 1 second from zero to normal DCC voltage. .(It very useful for layouts with a lot of powerpacked rolling stock).


    2) It catch short circuit current states, allowing Viessmann Commander to continue generate DCC, and allow to switch breaked turnouts at short current state via separate Signal DCC BUS.


    3) It also allows to pass turnout and signal commands at short circuit state (locomotive commands are repeated continuously , turnouts- and signal commands are single commands) Therefore all routes is fulfilling correctly. It overcomes Viessmann Commander BUG V1.35 when it try to send commands in Automatic Mode via
    turned off DCC bus, when short circuit occurs.


    4) It Makes S88 Freese at DCC short current, avoiding false route starting. It makes sense for current sensors without freeze input.


    P.S.:
    I make my own Current sensors with high noise immunity protection, because Viessmann 5233 have poor noise immunity protection.
    These current sensors are connected to Viessmann 5217 s88 blocks.



    Your Questions please.


    May be this information would be helpful for somebody.



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    Vadim.

    Dies ist ein N-Scale-Modell einer neuen Idee für echte Eisenbahnstrecken, wo elektrische Lok-Depot mit Positionierungssystem existiert! Die Substanz dieser Idee - Enden der Brückentrags entfernen während der Bewegung. VORTEILE: Keine irgendeine Ketten Spinne über dem Plattenteller! Keine irgendeine Lok werfen aus der Brücke durch Drehen! Keine Notwendigkeit der Stromabnehmer senken!


    Detailed Photos:
    http://fotki.yandex.ru/users/vadimav/album/177212/

    This is an N-Scale model of a new IDEA for real Railroads where electrical locomotive depot with positioning system exists! The substance of this idea - divertion bridge catenary from catenary near turntable ADVANTAGES: No any catenary spider over the turntable! No any loco throw off out of the bridge by turning! No need of pantograph lowering !


    Also, Viessmann trackplan adoptation and functionality are also showed:


    http://www.youtube.com/watch?v=lRwGWT3N4vI


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    Vadim



    Ok. Can You try to connect ViessMann Commander (instead of Roco/Lenz buster) using XPress or LSB cable into Lenz LI101/HSI USB computer interface, and try to read feedback at IBM-PC in Roco/Lenz format?
    May be, Commander allready send feedback data?


    If Yes, we would access feedback both - at Computer and at Commander screen/Trackplan
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    Vadim

    Thanks.
    But, may be, it would be to realise simpler?


    Does Commander send s88 occupancy data via XPress net port?
    Can You check this?


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    Vadim

    ===================DE======================


    Hallo!


    PROBLEM ERKLÄRUNG am Beispiel:
    Einige Depot an Bahnübergängen Layouts haben keine Turn-Table!
    Daher können Sie nicht drehen Lokomotiven!
    Dennoch können fast alle modernen Lokomotiven jede Seite als Vorderseite zu verwenden!


    Betrachten wir eine solche Situation:
    Lokomotive wird von Depot-Umzug in Empfang Abfahrt Hof mit Kommandant.
    Lokomotive in Zug kommen, so dass seine vordere Kabine gerade auf vagon.
    Als Ergebnis muss Lokomotive Lokomotive mit umgekehrter Richtung zu arbeiten.
    Wenn wir eine Route starten wir falsche Richtung der Zug Bewegung und Crash haben wird geschehen!
    Verwendung von Decoder "CV" s für die Umkehr ist nicht bequem!


    Ich SCHLAGEN:
    Bitte erlauben Platzierung 2 Checkboxen bei der Wahl Menü Lokomotiven für ZNR Felder Spur Diagramm.
    Richtung:
    (*) - Forvard
    (*) - Reverse-
    Und verwenden Sie dieses Flag auf "Commander"-Logik.


    Es wäre äußerst praktisch!


    FOR FUTURE:
    Bitte korrigieren Sie die Logik der Firmware, wo Richtung Auswahl der Bewegung in Strecken eindeutig mit Track-Plan verbunden wäre, mit Start-und End Kontakte unabhängig von Richtung Lokomotive. Richtung der Lok muss in ZNR Menü choosed, und dann ging für alle Routen von Relais - Rennen automatisch.
    Beim Rangieren (Lokwechsel) diese Richtung muss sich leicht in ZNR Menü korrigiert werden.

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    Vadim


    ===================EN======================


    Hello!


    PROBLEM EXPLANATION at EXAMPLE:
    Some depot at railroad layouts have not any Turn-Table!
    Therefore, You cannot rotate locomotives !
    Nevertheless, almost all modern locomotives can use each side as front side!


    Let us consider such situation:
    Locomotive is moving from depot into receiving-departure yard by using Commander.
    Locomotive join into train so that its front cabine watching onto vagon.
    As a result, locomotive must work as locomotive with reverse direction.
    If we launch a route we will have wrong direction of train motion and crash will happened!
    Usage of Decoder "CV"s for reversing is not convenient!


    I SUGGEST:
    Please allow placing 2 checkboxes at menu of choosing locomotives for ZNR fields at track diagramm.
    Direction:
    (*) - Forvard
    (*) - Reverse
    And use this Flag at "Commander" logic.


    It would be extremely convenient!


    FOR FUTURE:
    Please correct logic of firmware where direction selection of motion in routes would be unambiguously associated with track-plan, using start and end contacts irrespective from direction of locomotive. Direction of locomotive must be choosed in ZNR menu, and, then, passed for all routes by relay - race automatically.
    During shunting (locomotive change) this direction must be easily corrected in ZNR menu.

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    Vadim