Posts by vadimav

    Quote from Jürgen Meier

    Update1.101..........


    =====================DE======================


    Hallo Jürgen Meier!


    Getestet habe ich in V1.101 Automatische und manuelle Modi.


    1) V1.101 hat noch keine Daten speichern neue Option: "Umschalten auf Koordinaten-Einstellung".


    2) V1.101 löst nicht den exakten Halt Problem. Alle Befehle auf dem Gebiet der "Auf dem Weg" Karte ist das Löschen aftre Namen Transfer zum Gebiet der Kontakt Bestimmungsort ZNR. Im Vergleich zum manuellen Start der Routen, funktioniert diese Löschung mit einigen Verzögerungen im Automatikbetrieb. Aber diese Verzögerung ist zu kurz, da der Bremszeit von Zügen 2-5 Minuten und mehr dauern. Verspätungen sind nicht richtige Lösung für dieses Problem!


    Wie ich in früheren Thema schrieb, bitte Kommandant Programm wie folgt:







    Moment des Schließens von ROUTE haben die folgende Bedingung:


    1) Wir müssen die RESET-ART (mit der Streichung von Befehlen in page "auf dem Weg"), wenn:


    [
    Alle Kontakte im Seite mit dem Namen "auf dem Weg" erreicht werden
    ]


    oder


    [
    Wenn nächste Route aktiviert
    und
    Bereits Startbefehl TrainID V = NoZero
    ]!





    2) Löschen Sie niemals diese Befehle in "auf dem Weg" Karte!
    Wenn Sie auf den Knopf drücken "Wiederaufnahme der automatischen Routen" AUCH verlassen muss es zu löschen!



    3) Nur der Kommandant neu starten müssen diese gelöscht werden, wenn alle Loks vollständig zu stoppen und erreichen Endlagen!


    Dies ist exakt jenen Zustand, die korrekte Arbeit wird


    Bitte setzen sie in nächste Firmware!






    Wichtig für das Verständnis:


    Genannte Voraussetzung wird präzise Anschlag und glatt einzelnen Strecke ohne Fehler-folgende tun:


    a) Wenn der Zug zu erreichen Stop-Kontakt, aber nächste Route wird aktiviert, aber immer noch nicht starten, um Lok zu bewegen - es wird Lok am Ende genau zu stoppen.


    b) Wenn nächste Route wird aktiviert, und fangen Sie an Lok, und, wenn Lok NICHT weiß noch das Ende der Weg von Station (letzte kurze Stopp-Kontakt) in den vergangenen Route erreicht
    DANN:
    Stop-Befehle an "auf dem Weg" Karte der bisherigen Route wird gelöscht, und Lok problemlos fortgesetzt wird Bewegung!




    =====================EN======================


    Hello Jürgen Meier


    I tested V1.101 in Automatic and manual modes.


    1) V1.101 does still not save data new option: "switching to coordinates setting" .


    2) V1.101 does not solve precise stopping problem. All commands in the field of "On the way" KARTE is deleting aftre name transfer to ZNR field of contact of destination. In comparison with manual launching of routes, this deletion works with some delays in automatic mode. But this delay is too short, because of braking time of trains can last 2-5 minutes and more. Delays is not right solution of this problem!


    As i wrote in previous topic, please programm Commander as following:





    MOMENT of CLOSING of ROUTE have the following condition:


    1) We must RESET the ROUTE (with deletion of commands in page "on the way") when :


    [
    All contacts in page named "on the way" will be reached
    ]


    or


    [
    If next route activated
    And
    Already start command TrainID V=NoZero
    ] !





    2) Never delete this commands in "on the way" KARTE!
    If You pressing on the button "RESET AUTOMATIC OF ROUTES " ALSO MUST ABANDON DELETING IT!



    3) Only restart of Commander must delete it, when all locos will fully stop and reach final positions!


    This is PRECISE CONDITION, which will work correct


    Please IMPLEMENT IT in Next FirmWare!





    IMPORTANT FOR UNDERSTANDING:


    Abovementioned condition will do precise stop and smooth route by route-following without ERRORS:


    a) If the train reached stop-contact but next route is activated but still not start to move loco - it will stop loco at end precisely.


    b) If next route is activated and start moving loco, and, when loco do NOT still reached the end of way of station (last short stop-contact) in previous route
    THEN:
    Stop commands at "on the way" KARTE of previous route will be deleted, and loco will smoothly continue motion!





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    Vadim


    HINWEIS ÜBER FEHLER:
    Kleine Fenster Steuerung des elektrischen Stroms (Near Loks) wechseln können Fenster von GBS-Koordinaten, aber
    FENSTER von Koordinaten werden nach Neustart verschwindet!


    Kommandant nicht speichern Sie diese Einstellungen!



    NOTE ABOUT ERROR:
    Small Window of control of electrical current (Near locos) can switch window of GBS coordinates, but
    WINDOW of coordinates will DISAPPEARS AFTER RESTART!


    Commander don't save This settings !
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    Vadim


    John, Because Commander has restricted number of commands in FeedBack page, I must do enough time wait in aim to guarantee release of turnouts by last cars before starting crossing routes. Therefore i insert 60 second wait at switching area of each route. But when commander fulfill swiching commands - it cannot start any other route in parallel!!!! This is also DISADWANTAGE, which i still not mentioned above! Therefore, if i would divide route with large number of turnouts into 2 ones, i will get an intermediate non-realistic stop at turnout area, waiting to start second route.


    I mean, that Commander's teem must START reaching strong improvements fastly and qualitatively instead of our non-ordinary solutions, which looks like making patches at holed wear!


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    Vadim

    Quote from Jürgen Meier

    For this purpose there is a much safer and better solution. In the feedback editor you can specify the short contact as a "moment"-contact by selecting the "MOM" button in the left panel. This means, when this feedback contact is touched by the train, it will turn permanently on, and it will remain red even if the contact between the train and this feedback is lost. In the following route you can then set this contact back to gray.


    I know it, but i believe that it's not good and robust solution to have 2 ZNR's in one station way!
    It will also require additional space in feedback KARTE. But i havent it! MoreOver, i have no space in swiching area of many routes for manual resetting contact operation. You give us so little space in all route pages (KARTEN). Please expand it at least, TWICE in next firmware as soon as possible!


    Moreover when i swich off automatic, how to move train manually in aim to start automatic again from other points, simply by one button, dont touch MEM contacts?
    The train which locked MEM contact will be abscent but route containing following reset will unconditionally start!





    I suggest that it will be too conwenient to do the following changes:


    1) Add BRIDGE symbol to diagramm. This symbol must have property to link opposite sides.


    2) Add property to LINK all adjacent contacts together automatically according DIAGRAMM (all track and ZNR symbols) to make a graph of ways inside Commanders programm using turnouts as nodes. Bridge symbol will help to do link in complicated layout and resolve ling through crosssection!.


    3) Divide Safe Matrix into 2 parts: Manual and automatic. Automatic part must be builded for all routes automatically using builded graph. This property will SIGNIFICANTLY simplify addittion of new routes to big quantity of existing routes without fiddly and time-eating procedure of re-editing safe matrix of all routes again when you add new one!


    4) Add to ZNR field PROPERTIES dialog. Where You will implement precise stopping method. This window must have main and, at least, 2 stop markers, and contain length of track entry in aim to implement extrapolate braking for different lengths in future. This also will help to correct closing route in right monent!


    5) CLOSE ROUTE MOMENT have the following condition: RESET ROUTE when (LAST [all] STOP contact[s] will be REACHED) or (IF NEXT ROUTE ACTIVATED AND REACHED TrainID start command) !
    This is PRECISE CONDITION, removing any forgetting of resetting or advanced errorneous resetting ! Please IMPLEMENT IT in Next FirmWare!


    IMPORTANT FOR UNDERSTANDING:
    Uppermentioned condition will do precise stop and smoth route by route following without ERRORS:
    a)If the train reached stop contact but next trace activated but still not start loco - it will stop loco at end precisely.
    b)If next trace activated and start loco when it still do NOT reached the stop contact - Stop commands at "on the way" KARTE will be deleted, and loco will smoothly continue!


    In aim to another sence of commands at "On the way" must be fullfilled - You can implement this stop method into ZNR properties.


    6) You must add to destination contacts KARTE new entrirs and add selection as "AND" or "OR" ,where destination contact will be first, and other will make a condition of closing of route.
    Also make an ability to make selection as CLOSING WHEN NEXT ROUTE WILL START LOCO.
    This KARTE must be renamed as "Name Transmition and Route Closing".



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    Vadim

    Quote from Jürgen Meier


    Thanks Vadim for your excellent explanation.


    Thanks! We will very hot to waiting corrected firmware as soon as possible!


    Quote from Jürgen Meier


    If the "on the way contacts" are not deleted after the deactivation of a route, they remain active forever or until the Commander is switched off. This means, that if a train did not activate them (for example, it was stopped manually, or it went on a different track etc.), they become dangerous: for example 2 hours later a completely different train goes through that contact, and it triggers the functions of a long forgotten route. Suddenly a train somewhere else starts, or signals are switched, without knowing what caused it. This is why we made the following change in 1.1: after a route ends, all on-the-way contacts belongig to that route are deactivated.


    I will explain why it's not worth to do this clearance in V1.1:
    1) Because, by manual movements, You cannot have automatical name translation from one ZNR field to other and from one occupancy contact to other, therefore any manual movement of loco will disorder any automatical movements at all! It's not applicable, until You would link each ocupancy section to each other in your firmare (Like in TrainController), and until You will embedd fully automated and safe(matrix) loco name following inside your Commander during it's manual movement! (also Like in TrainController)


    2) Moreover, this occasional stop will not lead to crash and can be removed by second try of manual movement. It's not so big sacrifice!


    3) This V1.1 changes makes much more crashes and discoveniences than conveniences!
    Simly Rule will solve this problem :
    WHEN YOU RUN AUTOMATION, PLEASE DONT MANUALLY TOUCH THESE LOCOS!
    This rule make big sence!



    Quote from Jürgen Meier


    A solution for the functionality presented in your example, which should work even with the original 1.1 :
    - exchange the last on-the-way contact with the destination contact
    - set the speed to 0 on the last on-the-way contact and set F4 on the destination contact (Karte 7). You can set the speed to minimum on the second on-the-way contact.



    I already tried it!
    1) I ll explain in details: I have N-Scale layout. N-Scale has not so stable contact betwen loco wheels and rails. Therefore, this method will work too unstable with respect to activate next route, because first axle, by touching it, cannot have stable contact with short end contact in comparison with long contact where train have almost all wheels with current suply. This contact can became empty at any moment!


    2) Also, because of this reason, this method will lead to high probabilty of crashes because destination contact with loosing current supply will believed as empty for next train. For safety, in aim to remove it, in addition to other contacts, i must insert long contact in feedback page, - but where i already havent any space!!!!


    3) It would be convenient to make order of contacts and strategy like in TrainController (or RocRail...)
    It will allow to do very simply switching between Commander and Computer with TrainController, doing simply interconnection of S88!


    Quote from Jürgen Meier


    Another method: set speed to minimum on the last (an long) on-the-way contact, and you set the speed to 0 and set F4 on the (short) destination contact.


    It wil lead to previous case, where ZNR contact must be as destination contact, but i already explained why it's too unstable!



    My wish to You:
    Please do this device and strategy professionally, Not like a Toy!

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    Vadim

    This is 3 video demonstration which will help to understand principal of precise braking in V1.05
    Das ist drei Video-Demonstration, die dazu beitragen Prinzip der präzisen Bremsen in V1.05 verstehen wird



    1) The train movement through contacts:
    1) Die Zugfahrt durch Kontakte:


    http://www.youtube.com/watch?v=NKDeoovufDM


    2) How it looks in Viessmann Diagramm:
    2) Wie sieht es im Viessmann-Diagramm:


    http://www.youtube.com/watch?v=dAenCvnSxLc


    3) Route Content:
    3) Anfahrt Inhalt:


    http://www.youtube.com/watch?v=E-SNkr2KNLM


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    Vadim

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    Fatal Änderungen in Firmware V1.1


    Automation der Routen war dramatisch verändert!


    In V1.1 Firmware:
    Wenn Bahn Kontakt Bestimmungsort (ZNR) berührt, werden alle Befehle in Karte "im Weg", die noch nicht ausgeführt - wird gelöscht


    Im Gegenteil:


    Aber in V1.070 Firmware:
    Alle Befehle in Karte "im Weg" wird unabhängig davon ausgeführt werden, die Aktivierung des Kontakts Reiseziel!



    Diese dramatischen Veränderungen schneidet die Fähigkeit zur Herstellung von präzisen Bremsen!
    nämlich:


    OBVIOUS Axiome:


    A) 1 Spur von Station muss eine lange Kontaktzeit und kurze Kontakte an den Enden.
    B) Lange Kontakt muss Länge der längste Zug.
    C) lang Kontakt muss der Kontakt der Aktivierung oder als Kontakt Bestimmungsort verwendet werden, da Zug minimale Wahrscheinlichkeit des Verlusts elektrischen Kontakt haben, wenn alle Räder daran.
    D) Kurze Kontakte sind für eine präzise Bremsleistung beim ersten Rad zu berühren sollen.


    Beim Zug der Beginn des Kontaktes Ziel (Kontakt der langen Strecke) zu berühren - sie muss erhalten TrainID F Mini-Befehl und wird sich verlangsamen, um es zu Ende bis zu stabilen kleine Geschwindigkeit.
    Deshalb Zug wird mit Garantie kurze Kontaktzeit erreicht am Ende der langen Kontaktzeit, der Instabilität der BEMF und Decoder Bremsweg Trotz.
    Dann, wenn Zug Short Track am Ende der langen Kontakt zu berühren, muss sie erhalten TrainIdFStop Befehl ein, und TrainID (F4 = EIN) Befehl. F4 = ON wird das Löschen von Weichheit Geschrieben in CV2 und CV3 produzieren. (Im Ziel, der Zug über scheidenden Weichen überrannt zu entfernen)


    Als Ergebnis - jeder Zug wird immer stabil erreichen die gleiche Stopp-Punkt.


    Firmware V1.1 delete TrainIdFStop und Rangier-Befehle nach der Aktivierung des Kontakts Ziel, und mein Zug fährt ohne Halt an der Station.


    Firmware V1.1 deaktiviert diese exzellente, zuverlässige und präzise Art und Weise der Bremsen, das war am Anfang erwähnt.


    Bitte schicken Sie diese Fähigkeit!


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    Vadim


    ===================EN================


    Fatal changes in FirmWare V1.1


    Automation of routes was dramatically changed!


    In V1.1 firmware :
    When train touches contact of destination (ZNR), all commands in KARTE "IN THE WAY" which are still not executed - is being deleted


    On the contrary:


    But in V1.070 firmware:
    All commands in KARTE "IN THE WAY" will be executed regardless activation of contact of destination!



    This dramatical changes cuts the ability for making precise braking!
    Namely:


    OBVIOUS AXIOMS:


    A) 1 track of station must have one long contact and short contacts at the ends.
    B) Long contact must have length of longest train.
    C) Long contact must be used as contact of activation or as contact of destination , because train have minimal probability of loosing electric contact when all wheels on it.
    D) Short contacts are intended for precise braking when first wheel is touching it.


    When train touch the beginning of contact of destination (contact of long track ) - it must receive TrainID F Mini command and will slow down to it's end up to stable small speed.
    Therefore train will reaches with guarantee short contact at the end of long contact, inspite of unstability of BEMF and decoder braking distance.
    Then, when train will touch short track at the end of long contact, it must receive TrainIdFStop command, and TrainID(F4=ON) command. F4=ON will produce deletion of softness writen in CV2 and CV3. (In aim to remove train overrun over outgoing turnouts)


    As a result - any train will stably always reach the same stop point .


    Firmware V1.1 delete TrainIdFStop and shunting commands after activation of contact of destination , and my train goes without stopping at station .


    Firmware V1.1 disables this excellent, dependable and precise way of braking which was mentioned at beginning .


    PLEASE, RETURN THIS ABILITY!


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    Vadim

    ==================DE==================


    Dank.
    Ich habe eine Frage:


    1) Gibt 1,057 -> 1.1 Firmware-Update-Prozess sparen Gleisbild und Eisenbahn Lok-Datenbank?


    2) Ist es möglich, Eisenbahnlokomotive Datenbank und Darstellung der Möglichkeiten von V1.057 auf V1.1 über einen IBM PC mit Hilfe von IBM-PC-Backup-Programm zu übertragen?


    3) Welche IBM-PC-Backup-Programm muss für das Backup von Daten aus weiteren Commander mit V1.1 zu PC und umgekehrt verwendet werden?




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    Danke,
    Vadim




    ==================EN==================
    Thanks.
    I have a QUESTIONS:


    1) Does 1.057 -> 1.1 firmware updating process save track diagram and railroad locomotive database?


    2) Is it possible to transfer railroad locomotive database and diagram of ways from V1.057 to V1.1 via IBM PC using IBM-PC backup program?


    3) Which IBM-PC backup programm must be used for further backuping data from Commander with V1.1 to PC and vice versa?




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    Thanks,
    Vadim


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    ==========DE===========


    Hallo an alle!


    Ich habe einige Regeln, wenn FahrSchtrassen richtig funktioniert:


    1) Füllen Sie nicht zuletzt in Bereichen Switching und Deaktivierung Karte. Letzte Feld hat eine Cros Abschnitt mit Namen ZNR Übersetzung variabel.


    2) Füllen Sie alle verbleibenden Felder außer letzte Feld von einigen nicht-sinnvoll-Befehl (Zug-ID F0 = ON - zum Beispiel). Es überschreibt versteckte Befehle.


    3) Zahlen-und DCC-Adressen aller Loks müssen gleich sein!


    4) FOLGE wird nicht funktionieren. Du hast recht!


    5) Sperren Fährstraße Befehl wird nur für den Bereich von Sekunden arbeiten. Minutenlang Region ist es nicht funktionieren.


    6) Virtuelle Kontakte werden nicht nach dem Neustart von Commander gespeichert. Deshalb können gelegentlich mischen bestimmten Strecken (zum Beispiel - wenn Güterzug auf Strecke mit gemischtem Verkehr gebracht, kann es nach Strecke für Personenzüge werden nach dem Neustart gesperrt), auf virtuellen Contact Regeln Belegung KARTE platziert und eingeschaltet Schaltnetzteile KARTE basiert.


    7) Mehr als 24 Routen können nicht atsafe Matrix hinzugefügt werden. Bitte überprüfen Sie es in jedem Fall. Dies ist die wichtigste Einschränkung für mehrere Route shedules.


    8) Wenn Sie mehr Punkte als Crossection Anzahl von Feldern in Belegung KARTE haben, müssen Sie undeinen Routen zu fafematrix manuell berechnen


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    Vadim


    =================EN==============


    Hello to All!


    I have some rules, when FahrSchtrassen will work properly:


    1) Don't fill last fields at Switching and deactivation KARTE. Last field has a cros section with ZNR name translation variable.


    2) Fill all remaining fields except last field by some non-sensible command (Train ID F0=ON - for example). It will overwrite hidden commands.


    3) Numbers and DCC addresses of all locos must be the same!


    4) FOLGE isnt work. You 're right!


    5) Lock FahrStrasse command is working only for the region of SECONDS. For MINUTES region it's not work.


    6) Virtual contacts are not saved after restart of Commander . Therefore You can occasionally mix specific Routes (for example - if freight train placed at track with mixed traffic, it can be locked by route for passenger trains after restart), based on virtual contact rules placed in occupancy KARTE and switched in SWITCHING KARTE.


    7) More than 24 routes cannot be added atsafe matrix. Please check it in each case. This is the main restriction for multiple route shedules .


    8) If You have more crossection points than numbers of fields in occupancy KARTE, You must calculate andadd routes to fafematrix manually



    ---------
    Vadim

    Hello Tomas and all other.


    I mean, that for successfull further development Viessmann must do strategical things:
    1) Create it's own programmers group to fasten bug-removal speed.
    2) Allow to use BETTA firmwares for all users of this forum.
    3) Create a direct forum branch where programmers itself will reply directly and fastly.


    Now i start to be limited by Commander' very low speed of bug removal, and plan to use TrainController instead.


    --------
    Vadim.

    TOPIC: Microsoft PC-Maus für Commander wird mit Bildschirm helfen


    Hello


    ==============DE=============
    Microsoft PC-Maus für Commander wird mit Bildschirm helfen
    Jetzt habe ich zwei Kommandeure mit unterschiedlichen Zeitpunkt der Herstellung, aber Bildschirm Empfindlichkeit ist nicht so gut und zu lästig!
    USB-Maus wird die beste Lösung statt Stift sein!
    Bitte machen Sie diese so schnell wie möglich! Es ist zu bequem, mit der Maus statt zu arbeiten!


    ==============EN=============
    Microsoft PC Mouse for Commander will help with screen.
    Now i have 2 Commanders with different time of manufacturing, but screen sensitivity is not so good and too annoying!
    USB mouse will be the best solution instead stylus!
    Please do this as fast as possible! It's too convenient to work with mouse instead!


    ---------
    Vadim

    TOPIC: Microsoft PC-Maus für Commander wird mit Bildschirm helfen


    Hello


    ==============DE=============
    Microsoft PC-Maus für Commander wird mit Bildschirm helfen
    Jetzt habe ich zwei Kommandeure mit unterschiedlichen Zeitpunkt der Herstellung, aber Bildschirm Empfindlichkeit ist nicht so gut und zu lästig!
    USB-Maus wird die beste Lösung statt Stift sein!
    Bitte machen Sie diese so schnell wie möglich! Es ist zu bequem, mit der Maus statt zu arbeiten!


    ==============EN=============
    Microsoft PC Mouse for Commander will help with screen.
    Now i have 2 Commanders with different time of manufacturing, but screen sensitivity is not so good and too annoying!
    USB mouse will be the best solution instead stylus!
    Please do this as fast as possible! It's too convenient to work with mouse instead!


    ---------
    Vadim

    Quote from Jürgen Meier

    Information an alle Commander User,
    die beta Version unseres Updates ist fertig und wurde heute an die Tester verschickt.
    Wir gehen davon aus dass binnen 14 Tagen die Endversion für alle zur Verfügung steht.


    =============EN=============
    Thanks, But all we need that bug removal and modification process must be speed up at less than 10 times faster!


    ------
    Vadim.


    =============DE==============
    Danke, aber alles was wir brauchen diesen Fehler Entfernung und Veränderung Prozess muss beschleunigt werden, bei weniger als 10 mal schneller!


    ------
    Vadim.

    ==========EN=============


    Thanks,
    I mean and hope, that
    1) all my discovered bugs(in wunchesection ) is removed,
    2) all small and narrow fields in route pages are increased and extended for specific route properties.
    3) additional "logic" sections and diagramm buttons are added for independantly working trafic lights, barrier and other extended boolean and numeric logic,
    4) USB Mouse added for fastand convenient work with display.
    5) More smaller scale added to watch more complicated layout at whole screen.
    6) Internal bug control "on the fly" logic inplemented inside to free up from needs to launch IBM-PC doctor.
    7) Text field are allowed in Diagramm.
    8) Internal Safe matrix based on linkage and connection of adjacent track elements is added and implemented for automatic safety.


    ==========DE(AutoTranslation)=============
    Danke,
    Ich meine und hoffe, dass
    1) alle meine entdeckte Bugs (in wunchesection) entfernt wird,
    2) alle kleinen und engen Bereichen in Route Seiten erhöht und verlängert für bestimmte Route Eigenschaften.
    3) zusätzliche "Logik" Abschnitte und Diagramm Tasten werden für den unabhängig voneinander arbeiten Ampel, Schranke und anderen erweiterten booleschen und numerischen Logik hinzugefügt,
    4) USB-Maus hinzugefügt fur schnelle, bequeme für Arbeit an.
    5) Mehr kleinerem Maßstab hinzugefügt, um kompliziertere Layout auf ganzen Bildschirm zu sehen.
    6) Interner Fehler Kontrolle "on the fly"-Logik innerhalb freizusetzen von Bedürfnissen zu IBM-PC Arzt Sanktionen Anwendung zu starten.
    7) Textfeld in Diagramm erlaubt.
    8) Innere Sicher-Matrix auf Verknüpfung und Verbindung der benachbarten Spur Elementen hinzugefügt wird und für die automatische Sicherheit implementiert.



    ----------
    Danke,
    Vadim


    ==========(EN)============
    Hello!
    Thanks for all responds!
    Maerklin already did it at new firmwares of 60214 and 60215 DCC stations!
    ------
    Vadim


    ==========(DE)=============
    Hallo!
    Danke für all reagiert!
    Märklin bereits tat es bei neuen Firmwares von 60214 und 60215 DCC-Stationen!
    ------
    Vadim


    ========(EN)=========


    Hello driethenauer.


    There is no any danger to make any irreversible failure.
    If You have old CMOS logic, - You will get false data, if You would significantly speed up s88.
    Times of rising edges of signals will become comparable with length of clock signal due to large output resistance of old CMOS logic and capacitance of cable. Therefore , proper logical level will not be in time at the end of clock signal to be latched properly. But there would be NO HARDWARE FAILURE!
    User can test s88 itself and choose appropriate speed, settling up speed at 1 grade slower, than at speed where non-stable results begin occur. It's a typical speed-up (boost) procedure for IBM-PC computers, now, widely utilised as standart at computer BIOSes.
    If You have new CMOS logic - You will have best results, because nnew CMOS much faster.


    ========(DE)=========
    Hallo driethenauer.


    Es gibt keine Gefahr, dass dies irreversible Ausfall zu machen.
    Wenn Sie alte CMOS-Logik haben, - Sie erhalten falsche Daten, wenn Sie deutlich beschleunigen würde s88.
    Zeiten steigender Flanken der Signale wird vergleichbar mit der Länge des Taktsignals durch große Ausgangswiderstand des alten CMOS-Logik und Kapazität des Kabels. Daher werden geeignete logischen Ebene nicht in der Zeit am Ende des Taktsignals richtig eingerastet werden. Aber es wäre kein Hardwarefehler!
    Benutzer testen können s88 selbst und wählen geeignete Geschwindigkeit und ließ sich bis Geschwindigkeit bei 1 Grad langsamer, als bei der Geschwindigkeit, wo nicht-stabile Ergebnisse beginnen auftreten. Es ist ein typisches Speed-up (Boost) Verfahren für die IBM-PC-Computer, jetzt weithin als standart bei Computer-BIOS verwendet.
    Wenn Sie neue CMOS-Logik haben - Sie haben die besten Ergebnisse, weil nNeue CMOS viel schneller.
    -------
    Vadim

    Quote from Prius

    Hello,


    I can say "Yes it works" :lol: You need only an TAMS-adapter or you can build it here ist a Link to http://www.tams-online.de/html…S88-A/produkte_s88-A.html you need the s88-A-BL Sorry about my bad english I hope you understand me :lol:


    I simply solder FTP cable to S88 Viessmann 5217. Debendability of contacts is much bigger than in RJ sockets.
    --------
    Vadim


    Ich habe einfach Lot FTP-Kabel an S88 Viessmann 5217. Debendability der Kontakte ist viel größer als in RJ-Buchsen.
    --------
    Vadim

    Quote from driethenauer

    Hallo vadimev,


    I think it is the same answere as you have got in the ESU-forum.
    You can get different adapters by tams.
    Than you can take the new norm of s88-N.
    I think there are no problems with commander, s88 is normed,
    therefor it is not possible to change fixed levels.


    ==========(EN)=============
    Thanks for Answer,
    But i think, that having these adjustments as has Maerklin 60214/215 , You can additionaly sufficiently speed up S88 bus velocity.
    I have 512 contacts at my layout wired by shielded FTP cable , and refresh rate is about 2 times per second. It's too slow and equal 0.5Kps.
    This Maerklin S88 settings and their new firmware seems too convenient for speed up these speed up to 2 times without errors.


    ==========(DE)=============


    Vielen Dank für Antwort,
    Aber ich denke, dass mit diesen Anpassungen hat Märklin 60214/215, man kann zusätzlich ausreichend beschleunigen S88 Bus Geschwindigkeit.
    Ich haben 512 Kontakte auf meinem Layout abgeschirmt FTP-Kabel verdrahtet, und Bildwiederholfrequenz beträgt ca. 2 mal pro Sekunde. Es ist zu langsam und gleich 0.5Kps.
    Das Märklin-S88-Einstellungen anв ihre neue Firmware scheint zu bequem für die Beschleunigung dieser Geschwindigkeit bis zu 2 mal ohne Fehler.


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    Vadim

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    Hallo.
    Kann Viessmann Programmierer Gruppen S88 einstellbar?
    Moderne S88-Module und korrekte FTP-Kabel schneller arbeiten können.
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    Vadim


    =======(EN)========


    Hello.
    Can Viessmann Programmers Group made S88 speed adjustable ?
    Modern S88 modules and proper FTP cables can work faster.
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    Vadim